TECNOLOGIA I XARXES & SEGLE lXX (Les dues espanyes)

Des de fa dies que vinc estudiant dos moviments que s'estan produint en les societats catalana i espanyola a partir de la Independència de Catalunya. L'una amb una gran activitat movilitzadora a través de les xarxes socials i l'altre fent servir mètodes propis del segle dinou. Sense Internet hagués estat impossible organitzar la Via Catalana del dia 11 amb tanta eficàcia i perfecció tot demostrant una maduresa en l'ús de les xarxes francament admirable. Mentre, a l'altre banda manipulen l' informació a través del mitjans convencionals. Convoquen als ambaixadors a parlar amb el ministre Margallo i en Rajoy es fa el boig. Només saben amenaçar a través de paraules i periodistes. A Catalunya les Xarxes Socials amb presencia individual i activa de persones i de col-lectius que informen constantment estan activant consciencies que fan que els moviments vagin tant depresa i amb tanta força que el poble s'ha convertit en un maquina que passarà per damunt dels polítics i del propi govern. Quan els de l'altre cantó diuen que "El Mas arrastra a la gente a un destino incierto", s'equivoquen, som la gent qui dirigeix i marca el camí. Els polítics no els hi ha quedat més remei que posar-se al davant per no esser aixafats. Per altre banda gràcies a l'us quasi perfecte de les Xarxes Socials han augmentat les converses amb angles i amb altres idiomes sobre el fet diferencial de Catalunya. S'escampa i el món s'interessa. A les espanyes, afortunadament, encara van cridant i mentint des dels balcons, les tertúlies, els ministeris, els mitjans de comunicació i ho estan fent amb allò que en diuen "els mètodes de tota la vida". Diguem-ne, el mètode barroer i que només afecte a la curta distància. Sincerament aquesta gran diferència tecnològica de les dues societats farà que el fenomen cap al camí de la independència arribi a ser un gran exemple que el món l'analitzarà com la Revolució Social catalana. Serà un gran referent tecnològic...n'estic segur

sábado, 29 de noviembre de 2008

LA COMUNICACIÓ, ELS JOVES I EL MEDIAMBIENT


Avui l’objectiu dels comunicadors que ens dediquem a treballar per a sensibilitzar i conscienciar a la societat en temes referents al Medi Ambient i la Sostenibilitat tenim com a gran repte; NO ABORRIR I APORTAR UN CONCEPTE ATRACTIU QUE INVOLUCRI ALS JOVES A DONAR SENTIT EN LA MITIGACIÓ DEL CANVI CLIMÀTIC I HA TREBALLAR PER UN NOU MODEL SOCIAL I ECONOMIC MÉS SOSTENIBLE. Hem d’estructurar els nostres discursos per arribar amb eficàcia a la gent jove i a la canalla que comencen a estudiar seriosament. Aquests segment configuren tots aquells públics que estan perfectament identificats amb els formats comunicatius de les tecnologies de la comunicació a Internet i coneixen perfectament els valors i utilitats d’una xarxa social. Aquest segments es troben centrats entre els 12-18 anys i una gran part entre els 19 i els 30.

Avui hem de contemplar la creativitat i les estratègies dins d’aquest formats comunicatius doncs tots els mitjans tradicionals difícilment arriben, amb l’eficàcia que voldríem, a impactar aquest dos grans segments socials que en definitiva son els que representen el futur de la societat.

En aquest cas estem parlant de la “generació digital” la qual segons els estudis publicats per la Asociación Española de la Publicidad Intercativa – AEPI, el 20% dels joves entre 16 i 25 anys utilitzen el seu mòbil per navegar per Internet. El 14 % per rebre i enviar correus electrònics i el 18% per a sessions de mòbil WAP. Aquestes xifres son reveladores de la situació, i si cerquem per la Xarxa pàgines web vinculades a la joventut veurem grans “foros” amb uns índex de participació altament importants. Els internautes joves visionen amb un 255 més d’atenció en els continguts dels vídeos per Internet que en els de la TV Convencional. A Internet directament les visualitzacions superen el 47% més d’atenció. La credibilitat, també afirmen, ells la troben en un contingut a través d’Internet, més que per una Televisió Convencional.

Avui el Medi Ambient, la Sostenibilitat i amb ells el Kanvi Klimtic són els factors claus per arrossegar a la joventut cap a uns nous hàbits de consum i de conducta, davant dels seus interessos individuals i socials per fer-los sentir útils dins d’una societat absolutament segmentada. Els interessos van lligats a la seva necessitat de veure el que volen i quan ho volen, per tant hem de contemplar la possibilitat d’involucrar-los amb el Medi d’una forma atractiva, efectiva i MOLT DINÀMICA. Però sobre tot hem de fer-ho d’una forma rigorosa, creïble i mai amb sentit manipulador, doncs a les hores si no els convencem amb naturalitat i honestedat; els perdérem per sempre.

Joaquim Braulio i Mayals





PETITA EXPOSICIÓ DE PINTURES.

Aquesta és una petita mostra de les meves pintures realitzades amb ceres i aiguarrás. Les aplico sobre paper Scholler amb grá, i les treballo amb pincells. Aquesta mostra va ser inspirada amb els paissatges del Marroc que em tenen ensimismat. Són racons de Chigagá (Sahara), Ait Benadou, Chefchauen i un ciutadá de M'Hamid.






















1 comentario:

Unknown dijo...

Hola Joaquim,
Felicitats pel teu blog, és molt interessant!
Aurora