Avui l’objectiu dels comunicadors que ens dediquem a treballar per a sensibilitzar i conscienciar a la societat en temes referents al Medi Ambient i la Sostenibilitat tenim com a gran repte; NO ABORRIR I APORTAR UN CONCEPTE ATRACTIU QUE INVOLUCRI ALS JOVES A DONAR SENTIT EN LA MITIGACIÓ DEL CANVI CLIMÀTIC I HA TREBALLAR PER UN NOU MODEL SOCIAL I ECONOMIC MÉS SOSTENIBLE. Hem d’estructurar els nostres discursos per arribar amb eficàcia a la gent jove i a la canalla que comencen a estudiar seriosament. Aquests segment configuren tots aquells públics que estan perfectament identificats amb els formats comunicatius de les tecnologies de la comunicació a Internet i coneixen perfectament els valors i utilitats d’una xarxa social. Aquest segments es troben centrats entre els 12-18 anys i una gran part entre els 19 i els 30.
Avui hem de contemplar la creativitat i les estratègies dins d’aquest formats comunicatius doncs tots els mitjans tradicionals difícilment arriben, amb l’eficàcia que voldríem, a impactar aquest dos grans segments socials que en definitiva son els que representen el futur de la societat.
En aquest cas estem parlant de la “generació digital” la qual segons els estudis publicats per la Asociación Española de la Publicidad Intercativa – AEPI, el 20% dels joves entre 16 i 25 anys utilitzen el seu mòbil per navegar per Internet. El 14 % per rebre i enviar correus electrònics i el 18% per a sessions de mòbil WAP. Aquestes xifres son reveladores de la situació, i si cerquem per la Xarxa pàgines web vinculades a la joventut veurem grans “foros” amb uns índex de participació altament importants. Els internautes joves visionen amb un 255 més d’atenció en els continguts dels vídeos per Internet que en els de la TV Convencional. A Internet directament les visualitzacions superen el 47% més d’atenció. La credibilitat, també afirmen, ells la troben en un contingut a través d’Internet, més que per una Televisió Convencional.
Avui el Medi Ambient, la Sostenibilitat i amb ells el Kanvi Klimtic són els factors claus per arrossegar a la joventut cap a uns nous hàbits de consum i de conducta, davant dels seus interessos individuals i socials per fer-los sentir útils dins d’una societat absolutament segmentada. Els interessos van lligats a la seva necessitat de veure el que volen i quan ho volen, per tant hem de contemplar la possibilitat d’involucrar-los amb el Medi d’una forma atractiva, efectiva i MOLT DINÀMICA. Però sobre tot hem de fer-ho d’una forma rigorosa, creïble i mai amb sentit manipulador, doncs a les hores si no els convencem amb naturalitat i honestedat; els perdérem per sempre.
Joaquim Braulio i Mayals
Avui hem de contemplar la creativitat i les estratègies dins d’aquest formats comunicatius doncs tots els mitjans tradicionals difícilment arriben, amb l’eficàcia que voldríem, a impactar aquest dos grans segments socials que en definitiva son els que representen el futur de la societat.
En aquest cas estem parlant de la “generació digital” la qual segons els estudis publicats per la Asociación Española de la Publicidad Intercativa – AEPI, el 20% dels joves entre 16 i 25 anys utilitzen el seu mòbil per navegar per Internet. El 14 % per rebre i enviar correus electrònics i el 18% per a sessions de mòbil WAP. Aquestes xifres son reveladores de la situació, i si cerquem per la Xarxa pàgines web vinculades a la joventut veurem grans “foros” amb uns índex de participació altament importants. Els internautes joves visionen amb un 255 més d’atenció en els continguts dels vídeos per Internet que en els de la TV Convencional. A Internet directament les visualitzacions superen el 47% més d’atenció. La credibilitat, també afirmen, ells la troben en un contingut a través d’Internet, més que per una Televisió Convencional.
Avui el Medi Ambient, la Sostenibilitat i amb ells el Kanvi Klimtic són els factors claus per arrossegar a la joventut cap a uns nous hàbits de consum i de conducta, davant dels seus interessos individuals i socials per fer-los sentir útils dins d’una societat absolutament segmentada. Els interessos van lligats a la seva necessitat de veure el que volen i quan ho volen, per tant hem de contemplar la possibilitat d’involucrar-los amb el Medi d’una forma atractiva, efectiva i MOLT DINÀMICA. Però sobre tot hem de fer-ho d’una forma rigorosa, creïble i mai amb sentit manipulador, doncs a les hores si no els convencem amb naturalitat i honestedat; els perdérem per sempre.
Joaquim Braulio i Mayals
PETITA EXPOSICIÓ DE PINTURES.
Aquesta és una petita mostra de les meves pintures realitzades amb ceres i aiguarrás. Les aplico sobre paper Scholler amb grá, i les treballo amb pincells. Aquesta mostra va ser inspirada amb els paissatges del Marroc que em tenen ensimismat. Són racons de Chigagá (Sahara), Ait Benadou, Chefchauen i un ciutadá de M'Hamid.
1 comentario:
Hola Joaquim,
Felicitats pel teu blog, és molt interessant!
Aurora
Publicar un comentario